Blog

ISO/IEC 20000-1:2011 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi

ISO/IEC 20000-1:2011 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi

ISO / IEC 20000-1:2011 bir hizmet yönetim sistemi (HYS) standarttır. Bu servis sağlayıcı için plan oluşturmak, uygulamak, işletmek, izlemek, incelemek, sürdürmek ve bir SMS geliştirmek için şartları belirtir. Gereksinimleri tasarım, geçiş, teslimat ve kararlaştırılan servis gereksinimlerini karşılamak için hizmetlerin iyileştirilmesi sayılabilir.

ISO / IEC 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet standardı bilgi teknolojisi altyapı ve uygulamalar alanında rehber bir standarttır.

Standart Kapsamı
2011 sürümü (ISO / IEC 20000-1:2011) dokuz bölümden oluşmaktadır.

Kapsam
Normative referanslar
Terimler ve tanımlar
Hizmet yönetimi genel gereksinimleri
Tasarım
Hizmet sunum süreçleri
İlişki süreçleri
Çözünürlük  süreçleri
Kontrol süreçleri
ISO 20000-2
ISO / IEC 20000-2:2012, ISO / IEC 20000-1:2011 de ihtiyaçlarına göre servis yönetim sistemleri (SMS) uygulamaya rehberlik sağlar.

ISO 20000-3 Servis Sağlayıcılar
Servis sağlayıcılar için hazırlanmış rehber standart

ISO 20000-4 Süreç Değerlendirme Modülü
Süreç değerlendirme modelinin gelişmesini kolaylaştırmak için tasarlanmıştır.

ISO / IEC 20000-1:2011 kimler tarafından kullanılabilir:
Servis sağlayıcılarından hizmet almak isteyen ve hizmet gerekleri yerine getirileceğine dair güvence gerektiren bir organizasyon;    
bir tedarik zinciri de dahil tüm servis sağlayıcılar tarafından tutarlı bir yaklaşım gerektiren bir organizasyon;
tasarım, geçiş, teslim ve hizmet gereklerini yerine hizmetlerin iyileştirilmesi için kendi gücünü kanıtlamak niyetinde bir servis sağlayıcı;
hizmet yönetim proseslerini izlemek, gözden geçirmek isteyen bir servis sağlayıcı;
SMS etkin bir şekilde uygulanması ve işletilmesi ile hizmet tasarımı, geçiş, teslimat ve geliştirme geliştirmek için bir servis sağlayıcı;
SMS servis sağlayıcıları için ISO / IEC 20000-1:2011 gereksinimleri uygunluk değerlendirmesi için kriter olarak alan bir tetkikçi veya denetçi.

KingCert kuruluşunuzun Iso 20000 Bilgi teknolojileri standardı çalışmalarında belgelendirme alanlarında hizmet vermektedir.
Her türlü sorunuz için KingCert uzmanlarını arayınız.


Etiketler

 

Yorum Yazın

Male Female
Hakkımızda

BKM Ltd. Şti. 2004 yılında İstanbul da faaliyetlerine başlamış, yaklaşık bir yıl içerisinde merkezini ülkemizin sanayi başkenti olan Kocaeli’ ne taşımıştır. 2013 yılına kadar Fikri ve Sınai Haklar, Yönetim Sistemleri ve Ürün Belgelendirmesi alanlarında eğitim/destek faaliyetlerini gerçekleştirmiş. . . Devamı için tıklayın.

Adres
Merkez
Seymen Mah. D130 Karayolu Cad. No:65/2
Başiskele Kocaeli Turkey
+90 (262) 341 44 11
+90 (542) 774 00 41
+90 (262) 341 41 02
info@kingcert.com